ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (α' τετράμηνο-2021)


Δείτε ένα παράδειγμα διαγωνίσματος (διάρθρωση, τύπος ερωτήσεων σε α' και β' μέρος). Ενδεικτικά σας αναφέρω οτι στο Α' Μέρος θα μπορούσε να προστεθεί άσκηση συμπλήρωσης κενών ή άσκηση ΣΩΣΤΟ/ΛΑΘΟΣ, ενώ στο Β' Μέρος - όπως μπορείτε να διαπιστώσετε - σχολιασμός πηγών (δηλαδή, παραθεμάτων) αλλά και εικόνων. Εννοείται οτι τόσο οι πηγές όσο και οι εικόνες θα σας δίνονται στη φωτοτυπία των θεμάτων.

Α Ομάδα: Από τις 5 ερωτήσεις να επιλέξετε τις 3

1) α: Διαφωτισμός: Να γράψετε τον ορισμό του και ποιοι ήταν οι κύριοι διαφωτιστές.

     β: Γιατί ο διαφωτισμός υπήρξε ένα κίνημα βαθιά πολιτικό;

2) Να αναλύσετε τους παρακάτω όρους: τριγωνικό εμπόριο,φυσικά δικαιώματα,κοινωνικό συμβόλαιο,γενική βούληση,ντεϊστές,φυσιοκρατία,εγκυκλοπαίδεια.

3) α: Να γράψετε αναλυτικά τα γεγονότα που ακολούθησαν μετά τον Επταετή πόλεμο.

    β: Να κάνετε την αντιστοίχηση: 

      Αρμοδιότητες κεντρικής κυβέρνησης                       Πρόεδρος, αντιπρόεδρος, κυβέρνηση 

      Αρμοδιότητες κάθε πολιτείας                                  Άμυνα, οικονομία, εξωτερική πολιτική

      Εκτελεστική εξουσία                                             Κογκρέσο (Γερουσία, Βουλή των αντιπροσώπων) 

      Δικαστική εξουσία                                                Ανώτατο δικαστήριο, αρχή ανεξάρτητη και αιρετή

      Νομοθετική εξουσία                                              Τοπική αυτοδιοίκηση, δικαιοσύνη, εκπαίδευση, ασφάλεια

      Σεπτέμβριος 1774                                                 Ήττα Άγγλων στην μάχη του Γιορκτάουν - τέλος                                                                                             πολέμου

      4 Ιουλίου 1776                                                     Σύγκληση Κογκρέσου

      Οκτώβριος 1781                                                   Διακήρυξη της ανεξαρτησίας

4) α: Να παρουσιάσετε αναλυτικά την κατάσταση που επικρατούσε στην γαλλική κοινωνία το 18ο αιώνα , η οποία οδήγησε στην γαλλική επανάσταση. 

     β: Να κάνετε την αντιστοίχιση:      

        5 Μαΐου 1789                                                    Συντακτική συνέλευση

        9 Ιουλίου 1789                                                  Διακήρυξη των δικαιωμάτων του ανθρώπου και του                                                                                       πολίτη 

        14 Ιουλίου 1789                                                Συνέλευση γενικών τάξεων                                                

        26 Αυγούστου 1789                                           Πρώτο σύνταγμα της Γαλλίας

        1791                                                                Κατάληψη Βαστίλης 

        20 Απριλίου 1792                                               Αποκεφαλισμός βασιλικού ζεύγους

        10 Αυγούστου 1792                                           Αποκεφαλισμός Ροβεσπιέρου

        5 Οκτωβρίου 1789                                             Κατάληψη των ανακτόρων του Κεραμεικού

        1793                                                                Πόλεμος εναντίον Αυστρίας και Πρωσίας

        28 Ιουλίου 1794                                                Κατάληψη των ανακτόρων των Βερσαλίων 

5) Να αναλύστε τους όρους: Εθνοσυνέλευση, Συντακτική συνέλευση, λέσχες, πρώτο σύνταγμα Γαλλίας, Νομοθετική συνέλευση, αβράκωτοι, Συμβατική συνέλευση, ορεινοί.

 

Β Ομάδα: Από τις ερωτήσεις να επιλέξετε τις 2

1) Αφού μελετήσετε το παράθεμα " Ο Βολτέρος για την ανεξιθρησκία "  (σελ.14) να παρουσιάσετε την άποψη του Βολτέρου για την ανεξιθρησκεία στις γενικότερες απόψεις του Διαφωτισμού για την θρησκεία.

2) Αφού μελετήσετε το παράθεμα " Ο Άνταμ Σμιθ και ο οικονομικός φιλελευθερισμός " (σελ.12) να γράψετε ποιες είναι οι απόψεις του Άνταμ Σμιθ για τις κρατικές παρεμβάσεις στην οικονομία και ποια κοινωνική τάξη εξυπηρετούν αυτές; Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας. 

3) α: Αφού μελετήσετε την εικόνα 2 στην σελίδα 14 του σχολικού βιβλίου να γράψετε ποιο γεγονός παρουσιάζει και τι το προκάλεσε;

    β: Πόσες ήταν οι αγγλικές αποικίες στην Αμερική, πότε δημιουργήθηκαν, από ποιους και πως ήταν οργανωμένες σε επίπεδο κοινωνίας, οικονομίας και εκπαίδευσης;

4) α: Αφού μελετήσετε την εικόνα 2 στην σελίδα 16 του σχολικού βιβλίου να γράψετε τι παρουσιάζει η εικόνα, ποιοι είναι οι άνθρωποι που παριστάνονται και πως βρέθηκαν συγκεντρωμένοι σε αυτόν το χώρο;

    β: Αφού μελετήσετε την εικόνα 1 στην σελίδα 16 του σχολικού βιβλίου να γράψετε τι παρουσιάζει η εικόνα και που βασίστηκε ο γελοιογράφος για να την δημιουργήσει;

Comments